Recenze>> zobrazit
Kontakt Ing. Zuzana Adamíková
558 387 122
Délka představení 60 minut bez přestávky

Svatováclavský hudební festival

8. 9. 2016 v 18.00 hodinEvangelický kostelSolamente Naturali
Soubor pro starou hudbu Solamente Naturali, jehož zakladatelem a uměleckým vedoucím je houslista Miloš Valent, vznikl roku 1995 jako flexibilní kombinace umělců různých odborností, kteří se chtěli věnovat prezentaci hudby 17. a 18. století.
Repertoár je prvořadý a určuje přesné obsazení souboru. Proto je Solamente Naturali jednou triem či septetem, jindy zase souborem barokního typu, který uvádí barokní oratoria s orchestrem a sborem. Členové souboru mají úroveň sólových hráčů, rádi objevují neznámá teritoria a pouštějí se do náročných projektů.

Specifičnost souboru vyplývá z ojedinělého přístupu k interpretaci hudby 17. a 18. století. Zásadní je používání dobových nástrojů a hledání inspirace v historických dokumentech. Hlavní devizou souboru je nadšení, tvořivost a profesionální přístup jeho členů, doprovázené spontánností a přirozeností – jak prozrazuje už samotný název souboru. Repertoár souborů je bohatý a kromě základních mistrovských skladeb od Vivaldiho, Händla, Bacha, Purcella, Scarlattiho, Lullyho a Rameaua nabízí i neznámá a ojedinělá díla slovenské provenience.

Důležitou součástí souboru je spolupráce se zahraničními umělci, jako jsou např. Andrew Parrott, Steven Stubbs, Marek Štryncl, Otto Kargl, Jana Semerádová, Pheobe Cerrai, soubory Capella Nova Graz, Collegium Marianum a dalšími. Je pravidelným hostem festivalů staré hudby v České republice, vystoupil na mnohých prestižních festivalech, např. Bostonský festival staré hudby, Händlovy slavnosti v Göttingenu, Vantaa Barock Helsinki, Larvik Barokk v Norsku, na renomovaném Haydnově festivale v Esterházy, úspěšně se představil na koncertech v Belgii, Francii, Holandsku, Německu, Polsku, Švýcarsku a Itálii.

Miloš Valent – umělecký vedoucí

Je absolventem Konzervatoře v Žilině, kde studoval hru na housle u Bohumila Urbana. Ve studiu pokračoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě ve třídě Bohdana Warchala. Jeho zájem o starou hudbu jej přivedl k prvnímu angažmá v souboru Musica Aeterna (1982 – 1998). Své interpretační umění v této oblasti si rozšiřoval působením v zahraničních souborech specializujících se na dobovou interpretaci staré hudby. Od roku 1993 pravidelně spolupracuje se souborem Tragicomedia a od roku 1997 je koncertním mistrem orchestru Teatro Lírico. Účinkoval v mnoha zahraničních ansámblech, působil jako koncertní mistr v souboru Fiori Musicali (Brémy), spoluúčinkoval v londýnském Tirami Su, De Nederlandse Bachvereinigung Utrecht, Musicalische Compagney Berlin, v pražských souborech Musica Florea a Ritornello. Nahrál několik sólových CD pro společnosti EMC, Virgin Classics, Teldec a ORF. Pedagogicky působil na Musik Högskolan v Malmö, Conservatoire de Musique v Ženeve, Hochschule für Kunst v Brémach, Kunstuniversität v Grazi a na Týnské škole v Praze.

Důchodcům tentokrát nabízíme snížené vstupné 90 Kč.
V prodeji od: 1. 6. 2016, 15:00 hodin
Vstupné: 160 Kč, studenti, důchodci, ZTP 90 Kč, děti 50 Kč